Уважаеми клиенти и учещи се,

                “Смарт Старт ММ“ ЕООД” (SmartStart.BG) цени клиентската удовлетвореност и спазва българското законодателство, поради което в определени случаи имате право по закон  да се откажете (анулирате) регистрация за курс или направена поръчка за покупока на стоки, както и с право да възразите, т.е. да предявяте рекламация при несъответствие на проведен от нас курс, когато обучението не е проведено, проведено е при лоши условия и прекъсвания в платформата за обучения, когато курсът не отговаря на дължимото качество или не съответства на условията, посочени в обявата за провеждането му.  Имате право на рекламация и при поръчка на стоки, когато поръчката съдържа артикули, които не съответстват на договореното и несъответствието е съществувало към деня на доставката, но е установено по-късно. По-детайлна информация може да бъде открита в Общите условия.

                Право на анулиране на курс (отказ)

 

Всеки клиент, който се е регистрирал за курс или е заплатил изцяло или частично такса за участие в курс има право безплатно и без да посочва причина да се откаже от предплатено обучение, за което се е регистрирал,   в 14-дневен срок от регистрацията за обучението, освен ако:

а) Обучението е напълно приключило и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като услугата бъде изпълнена изцяло от SmartStart.BG и  SmartStart.BG е предоставило на потребителя потвърждение, че е получил изричното му предварително съгласие за започване на обучението преди изтичане на срока за упражняване правото на отказ от договора;

б) Обучението е започнало, но не е приключило, но потребителят е дал изричното си предварително съгласие за започване изпълнението по време на срока за отказ (14 дни от регистрацията) и е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ, а SmartStart.BG е предоставило на потребителя потвърждение, че е получило изричното му предварително съгласие за започване на обучението преди изтичане на срока за упражняване правото на отказ от договора.   

При отказ от обучение в случаите по буква а) и б) потребителят заплаща на SmartStart.BG пропорционалната сума на това, което действително му е било предоставено до момента, в който е уведомил SmartStart.BG за отказа си.

При отказ от обучение, при който не са налице условията по точки а) и б) SmartStart.BG предлага на потребителя: регистрация за друго предстоящо обучение или възстановяване на всички предплатени от него суми със същото платежно средство, с което са платени в 14-дневен срок от уведомяването за отказа.

Отказът от обучение следва да стане чрез изпращане на попълнен от потребителя формуляр за отказ от обучението (анулиране) до SmartStart.BG, включително по имейл или чрез уведомяване на SmartStart.BG по друг начин, например по телефон или посредстом Сайта, ако тази функционалност е достъпна. Отказът следва да съдържа данни за потребителя и обучението, от което се отказва.  За повече информация относно начина за упражняване правото на отказ, моля прегледайте Общите условия.

Право на анулиране на поръчка на стоки (отказ)

 Всеки клиент в срок от 14 дни от получаване на стоката (освен ако същата е хранителна или по други съображения не подлежи на връщане) има право се откаже от поръчката, без да посочва причина или мотив за това и без да дължи неустойки или други обезщетения на SmartStart.BG, освен разходите за нейното връщане, а и за първоначалното изпращане на стоката, когато изпращането по желание на потребителя е извършено до посочен от него адрес, а не до офис на куриера. В случай че продуктът и или опаковката са увредени повече от обичайното, SmartStart.BG има право по реда на Общите условия да удържи съответна сума за намалената стойност на стоките от сумата, подлежаща на възстановяване, която не може да надхвърля стойността на стоката. Отказът следва да стане чрез изпращане на попълнен от потребителя формуляр за отказ (анулиране) до SmartStart.BG, включително по имейл или чрез уведомяване на SmartStart.BG по друг начин, например по телефон или посредстом Сайта, ако тази функционалност е достъпна. 

За някои стоки клиентът няма право да се откаже от поръчката, като например хранителни стоки (мед) или стоки по индивидуална поръчка на клиента (брандирани продукти). За повече информация относно начина за упражняване правото на отказ, изключения, при които клиентът не може да се откаже от поръчката и други, моля прегледайте Общите условия.

Рекламация при несъответствие на обучения (курсове)

При проявена техническа неизправност на платформата за провеждане на обучение (за онлайн обучения), проявила се по време на конкретно обучение, при невъзможност за достъпване на обучение или в случай на неизпълнение или лошо изпълнение на услугите, следва незабавно да бъде уведомен устно или писмено „Смарт Старт ММ“ ЕООД за съществуващото несъответствие, като се посочи за кое обучение се отнася оплакването, в какво се изразява несъответствието, като се приложи и доказателства, ако това е възможно и необходимо, да се посочи какъв е предпочитаният начин за удовлетворяване на претенцията и адрес за контакт. Лицето, отправило оплакването, е длъжно да оказва съдействие на SmartStart.BG, доколкото е възможно и необходимо, в разумни рамки за установяване причината за несъответствието на услугата. След разглеждане на рекламацията SmartStart.BG уведомява лицето за предприетите мерки или решението си по рекламацията. SmartStart.BG има право да отстрани безплатно несъответствието или да предложи провеждане на обучението на друга дата.

 На основание Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и продажба на стоки SmartStart.BG отговаря за всяка липса на съответствие на предлаганите обучения (цифрови услуги) с индивидуалните изисквания за съответствие, с обективните изисквания за съответствие и с изискванията за интегриране на цифровата услуга в цифровата среда на потребителя, която съществува при провеждане на обучението или която възникне или се прояви до две години от провеждане на конкретното обучение. При оплакване за несъответствие потребителят може да отправи до SmartStart.BG рекламация в срок до:

  • 2 години от провеждане на обучението, когато е налице несъответствие, съществувало към момента на провеждането му, но установено по-късно (например: грешно поднесена информация от Обучителя и т.н.);
  • изтичане на периода на провеждане на обучението – когато е налице несъответствие в услугата, установимо в този период (например: невъзможност за достъп до Сайта поради технически проблеми, прекъсване на услугата);

Срокът спира да тече през времето, необходимо за привеждане на услугата в съответствие. В следните случаи потребителят може да предяви писмена или устна рекламация до SmartStart.BG:

  • обучението не е проведено при уговорените дата и час, програма или Обучител;
  • обучението е интегрирано неправилно в цифровата среда на потребителя, ако за провеждането му е била необходима такава интеграция и тя е извършена от BG или от потребителя, но при неправилни указания за интегриране на SmartStart.BG;
  • обучението е предоставено с лошо качество поради причини, за които BG отговаря и които не се дължат на действия и бездействия на трети лица (например: технически проблем в платформата).
  • обучението е проведено некомпетентно, при ползване на невярни източници или по друга причина провеждането му се счита за некачествено от потребителя;
  • обучението не отговаря на информацията, съдържаща се в обявата, рекламата, офертата или предоставена по друг начин преди регистрацията на потребителя за обучението, и противоречи на информацията, предоставена от BG при предоставяне на услугата, в случай че тази информация е оказала или може да окаже влияние върху решението на потребителя;
  • обучението не отговаря на качествата и работните характеристики, включително по отношение на функционалност, съвместимост, достъпност, непрекъснатост и сигурност, които са обичайни за цифрови услуги от същия вид, включително когато са налице неправилно изложени технически изисквания за участие;
  • обучението не е годно за постигане на конкретна цел, посочена от потребителя наBG най-късно при регистрация за обучението и по отношение на което SmartStart.BG се е съгласил;

В рекламацията потребителят може да претендира:

  • безплатно повторно провеждане на обучението в съответствие с регистрацията в същия или в друг период, но в разумен срок след предявяване на рекламацията и без значителни неудобства за потребителя;
  • намаляване на цената на услугата в следните случаи: i) ако повторното провеждане на обучението е невъзможно или неподходящо предвид вида на несъответствието и разходите за отстраняването му; ii) ако в разумен срок BG не е провело обучението в същия или друг период безплатно или когато от обстоятелствата става ясно, че няма да проведе повторно обучението; iii) ако при повторното провеждане на обучението отново се проявят несъответствия; iv) ако несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора;
  • връщане на платената от потребителя сума за обучението (разваляне на договора) в случай че несъответствието не е незначително и при наличие на същите условия, като тези, които следва да са налице при намаляване на цената на услугата;

Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на обучението, което е предоставено на потребителя, и стойността, която то би имало, ако нямаше несъответствие. Когато обучението е с по-голяма продължителност, намаляването на цената се прилага за периода от време, през който е имало несъответствие на услугата.

При разваляне на договора и връщане на платените суми потребителят се задължава да уведоми SmartStart.BG, а SmartStart.BG възстановява всички суми, платени за обучението, като има право да удържи пропорционална част от тези суми за периода, в който обучението е провеждано без несъответствия. В случай на разваляне на договора и приключване на отношенията с SmartStart.BG, потребителят може в срок до 14 календарни да изиска от SmartStart.BG предоставянето в  широко използван машинночетим формат на цифровото съдържание, което не съставлява лични данни и е предоставено или създадено от потребителя по време на използване на услугите, с изключение на такива данни, които нямат приложение извън контекста на обучението или данни, които  са обобщени от SmartStart.BG с други данни и не могат да бъдат отделени без непропорционални усилия. 

При упражнено искане за намаляване на цената или разваляне на договора SmartStart.BG възстановява на потребителя всички предплатени от него суми със същото платежно средство, с което са платени в 14-дневен срок от уведомяването за решението си.

Рекламация при несъответствие на стоки

Всички стоки, предлагани от SmartStart.BG, разполагат със законова гаранция за съответствие с договора (поръчката). При доставка на стока, SmartStart.BG отговаря за всяко несъответствие на стоката, съществувало към деня на доставката, което се е проявило до две години след предаването на стоката на потребителя или негов представител. Когато несъответствието се появи до една година след доставката на стоките, се счита, че то е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието. За несъответствия, проявили се след една година от доставката потребителят следва да докаже, че причината за дефекта е  отговорност на SmartStart.BG. Приема се, че стоките съответстват на договора, когато отговарят на индивидуалните изисквания и обективните изисквания за съответствие съгласно Общите условия.

Когато стоки, предлагани от SmartStart.BG не отговарят на тези изисквания, потребителят има право да предяви рекламация като поиска от SmartStart.BG да приведе стоката в съответствие чрез ремонт или замяна, а в определени случаи като поиска намяляване на цената или разваляне на договора и връщане на платените суми. Рекламацията може да бъде предявена в срок  до 24 месеца от доставката на стоката, освен ако несъответствието е явно, в който случай рекламацията следва да се предяви в срок до 72 часа от приемане на стоката. За повече информация относно начина на предявяване на рекламации, моля запознайте се с Общите условия.